Gas Natural Fenosa descarrega per primera vegada a Espanya un carregament de gas procedent de Rússia

• Es tracta del primer vaixell del contracte amb Yamal LNG (participada majoritàriament per Novatek, juntament amb la francesa Total i les xineses CNPC i Silk Road Fund) i té una capacitat de 172.600 metres cúbics de gas, la qual cosa equival al consum de Madrid en un mes.
  • La companyia garanteix la diversificació i la seguretat del subministrament d’Europa amb el primer contracte de GNL de Rússia.

GAS NATURAL FENOSA ha descarregat a Espanya el primer carregament de gas natural liquat (GNL) procedent de Rússia d’un contracte de llarg termini amb una capacitat de 172.600 metres cúbics de gas, que equival al consum de Madrid en un mes i es destinarà al subministrament del sud-oest d’Europa.

Es tracta del primer carregament d’un total de 37 vaixells anuals que arribaran a aquesta zona d’Europa fins al 2041 i que s’emmarca en el contracte signat per GAS NATURAL FENOSA i l’empresa russa Yamal LNG –participada majoritàriament per Novatek, juntament amb la francesa Total i les xineses CNPC i Silk Road Fund– fa cinc anys per un total de 3 bcm anuals (milers de milions de metres cúbics) durant 24 anys, la qual cosa suposa el 8% del consum anual de gas al país.

Aquest primer vaixell, dissenyat per a la travessia àrtica, es denomina Fedor Litke, en honor al geògraf i explorador de l’Àrtic, i ha realitzat un viatge d’onze dies des de Sibèria fins a la terminal de Reganosa al port de Mugardos (la Corunya). Allà l’han rebut José María Egea, director general de Planificació Energètica de GAS NATURAL FENOSA; l’ambaixador de Rússia a Espanya, Yuri Korchagin; la delegada del Govern de Rússia per a assumptes econòmics i comercials, Galina Kurochkina; i el director de Desenvolupament de Negoci de la russa NOVATEK, Andrey Popov.

“El contracte amb Yamal contribueix, com el recentment signat amb Algèria, a assegurar l’estabilitat del subministrament a Espanya. També, amb aquest contracte, s’amplia la cartera de proveïdors estratègics amb què compta la companyia, reforçant la diversificació del subministrament el nostre país i Europa, ja que suposa el primer contracte de llarg termini de gas natural liquat des de Rússia per al continent. Així mateix, reafirma la posició de la nostra empresa com l’operador de GNL més gran de l’Atlàntic”, assegura Francisco Reynés, president de GAS NATURAL FENOSA.

A més, gràcies a l’acord entre GAS NATURAL FENOSA i Yamal LNG, la península Ibèrica deixa de ser l’única zona d’Europa que no comptava amb Rússia com a proveïdor i es reforça encara més en la varietat d’origen dels seus subministraments, després de la recent renovació del contracte amb Algèria.

L’origen del gas natural és el jaciment South-Tambeyskoye, situat a la península de Yamal (nord-oest de Sibèria). El consorci promotor de la planta de Yamal està participat per Novatek i la francesa Total.

“El GNL d’aquest projecte contribueix a consolidar el lideratge de la multinacional espanyola a la península Ibèrica i serveix per donar suport a l’estratègia de la companyia per expandir el seu negoci a altres mercats” ha apuntat José María Egea, director general de Planificació Energètica de l’empresa.

GAS NATURAL FENOSA, que gestiona una flota de dotze metaners, és l’operador de gas natural més gran d’Espanya i un dels principals del món. La companyia manté una alta diversificació de subministrament a través dels seus contractes amb Algèria, els Estats Units, Nigèria, Trinitat i Tobago, Rússia, Qatar i Noruega.