Gas Natural Fenosa llança Nedgia, la nova marca per al seu negoci de distribució de gas a Espanya

• NEDGIA continuarà liderant el sector gasista espanyol apostant per l’expansió i les solucions innovadores per fer arribar el subministrament a més de 10,7 milions d’usuaris, a través dels més de 5,3 milions de punts de subministrament als quals proveeix.
  • La nova marca uneix dos conceptes fonamentals per a la companyia: la innovació unida a l’experiència i la solvència que aporta pertànyer al grup energètic GAS NATURAL FENOSA i haver desenvolupat durant els últims 25 anys l’expansió del gas natural a Espanya.
  • La companyia mantindrà les denominacions territorials a totes les comunitats autònomes on desenvolupa la seva activitat.
Nedgia logo.
El logotip de Nedgia.

GAS NATURAL FENOSA ha llançat avui NEDGIA, la nova marca per a tota la seva activitat de distribució de gas a Espanya, i inicia una nova etapa enfocada en el creixement i la transformació de la seva activitat amb l’objectiu d’aportar benestar a 10,7 milions d’usuaris (a través de més de 5,3 milions de punts de subministrament al nostre país).

NEDGIA, pronunciat [Nétjia], uneix dos conceptes fonamentals per a la companyia: la innovació unida a l’experiència i la solvència que aporta pertànyer al grup energètic GAS NATURAL FENOSA i haver desenvolupat durant els últims 25 anys l’expansió del gas natural a Espanya.

Després de la implementació de la nova marca, les diferents empreses que realitzen l’activitat de distribució de gas mantindran la denominació territorial i històrica a les regions on operen, i passaran a anomenar-se Nedgia Andalucía, Nedgia Aragón, Nedgia Balears, Nedgia Castilla-la Mancha, Nedgia Castilla y León, Nedgia Catalunya, Nedgia Cegas, Nedgia Galicia, Nedgia Madrid, Nedgia Navarra i Nedgia Rioja.

La nova marca, NEDGIA, permet reflectir les arrels i la trajectòria de l’empresa, però aposta per un futur en què cal donar resposta a nous reptes energètics com el gas natural vehicular i el gas renovable, treballant per la millora de la qualitat de l’aire i la innovació energètica.

A més de la marca, també canvia la denominació de la societat hòlding i de les diferents distribuïdores de gas del grup, que continuaran desenvolupant l’activitat de distribució de gas amb les condicions de qualitat, vocació de servei i estàndards de seguretat que sempre han definit i diferenciat la companyia.

El canvi de marca coincideix a més en el temps amb l’entrada de nous socis en l’accionariat de la societat hòlding del negoci de gas del grup energètic, ja que GAS NATURAL FENOSA està a punt de tancar l’operació de venda del 20%, acordada l’any passat, a un consorci d’inversors en infraestructures a llarg termini format per Allianz Capital Partners (ACP) i Canada Pension Plan Investment Board (CPPIB).

Amb la nova marca, el grup aprofundeix en el compliment del principi de separació d’activitats establert en la Directiva 2009/73/CE, de 13 de juliol de 2009, sobre normes comunes per al mercat interior del gas natural.

NEDGIA, una marca de futur

La nova marca representa la globalitat de l’energia distribuïda, així com la immensa xarxa que la distribueix de manera eficient i senzilla. El nom, per la seva arrel etimològica, està associat a l’entorn energètic i alhora al desenvolupament i les connexions.

A més, NEDGIA vincula el futur de l’energia, la transformació energètica de la mà de noves tecnologies, les energies netes, la qualitat de l’aire i els nous usos del gas. També s’associa a beneficis relacionats amb l’eficiència i el rendiment. En definitiva, el nou nom i la imatge parlen de moviment, i confirmen l’evolució de la companyia per adaptar-se als nous reptes, mantenint els elevats estàndards de qualitat i seguretat

De Gas Natural a NEDGIA

Els orígens de l’activitat de gas de NEDGIA entronquen amb la llarga història del grup GAS NATURAL FENOSA, la primera empresa de gas que es va crear a Espanya i que va introduir el gas natural a la península Ibèrica a la darreria dels anys 60 del segle passat. Des d’aleshores, i com a GAS NATURAL, ha estat impulsant de manera definitiva l’expansió del gas natural al nostre país i nous usos d’aquesta energia adaptant-se a les necessitats dels usuaris i de l’entorn.

Avui NEDGIA supera els 5,3 milions de punts de subministrament i disposa de més de 51.000 quilòmetres de xarxes a més de 1.100 municipis d’Espanya.

Entre les apostes de futur de NEDGIA destaquen la decisiva contribució del gas natural per a la millora de la qualitat de l’aire a les ciutats espanyoles, el desenvolupament d’infraestructures i l’expansió de punts de subministrament que facin possible que més ciutadans puguin disposar de gas natural i l’aposta per solucions innovadores com el gas renovable.