Naturgy vehicularà 30 GWh de gas renovable anuals a la seva xarxa a Lleida a través de la seva filial de distribució

• Nedgia, la filial de distribució de gas de Naturgy, tanca un acord amb l’empresa Torre Santamaria per a la injecció del biogàs que produeix a la seva granja de Balaguer a la xarxa de la companyia energètica.
  • Naturgy avança així en el seu compromís amb la sostenibilitat i l’economia circular inclòs en el seu Pla Global de Medi Ambient.

Naturgy, a través de la seva filial de distribució de gas Nedgia, vehicularà 30 GWh de gas renovable a l’any en la seva xarxa de Lleida després de signar un contracte amb l’empresa Torre Santamaria que produirà el biometà a partir dels residus orgànics de la seva granja a Balaguer (Lleida).

El gas renovable injectat a la xarxa de Nedgia, gràcies a la signatura d’aquest contracte, suposarà un estalvi en emissions de 6.000 tones de CO2, equivalent a la plantació de 12.000 arbres. D’aquesta manera, Naturgy avança en el compromís amb la sostenibilitat i l’economia circular recollit en el seu Pla Global de Medi Ambient fins a 2022. Al 2019 el grup Naturgy va reduir les seves emissions globals de CO2 un 16%.

Les infraestructures de distribució de gas són determinants en el procés de descarbonització atès que ja distribueixen gas renovable, i per elles podrà circular també hidrogen en un futur. Per realitzar la connexió de la granja a les xarxes de distribució, Nedgia construirà prop d’un quilòmetre de xarxa, així com les infraestructures corresponents per a la seva injecció i connexió.

El biometà és el vector energètic que més contribueix a l’economia circular (el residu es converteix en recurs). A més, té una petjada de carboni negativa si es considera tota la cadena de producció, de manera que juga un paper fonamental en la descarbonització de l’economia i en la lluita contra el canvi climàtic.

La producció de biogàs a les instal·lacions de Torre Santamaria, projecte en el qual participa juntament amb Grup Lactalis i AXPO, es realitza a partir de residus orgànics generats per les vaques enriquits després d’un procés de descomposició i d’enriquiment per a convertir-lo en gas renovable.

Sobre Nedgia
Nedgia, la filial de distribució de gas de Naturgy, és líder en l’activitat de distribució de gas natural a Espanya, opera en 11 comunitats autònomes i 1.150 municipis. Compta amb més de 5,4 milions de punts de subministrament que suposen el 70% dels consumidors. El seu principal actiu són els més de 53.800 quilòmetres de xarxes que permeten fer arribar avui de forma segura i eficient el subministrament energètic de gas natural i també la distribució de gas renovable, així com d’hidrogen en el futur. La innovació, proximitat i atenció a client formen part de la seva raó de ser i caracteritzen la seva activitat.