Naturgy revalida el lideratge en sostenibilitat que li atorga l’agència de ràting MSCI per sisè any consecutiu

• La companyia energètica ha obtingut una triple ‘A’, la màxima qualificació possible, per les seves sòlides pràctiques de seguretat i mitigació de riscos.
  • Naturgy és la companyia espanyola que primer va rebre aquesta màxima qualificació, ja que l’agència l’hi va atorgar per primera vegada el 2017.

Naturgy ha estat reconeguda amb una triple ‘A’, la màxima qualificació, per part de l’agència de ràting Morgan Stanley Capital Internacional (MSCI). Aquest reconeixement, que ha obtingut de manera consecutiva des de l’any 2017, la converteix en l’empresa espanyola que rep aquesta distinció ininterrompudament des de fa més temps.

L’índex ha valorat les sòlides pràctiques de seguretat i mitigació de riscos de Naturgy en relació amb els seus comparables. Així, la seva menor petjada de carboni, el seu lideratge en pràctiques de governança i la seva política de seguretat i salut en el treball són àmbits en els quals destaca la tasca que du a terme la companyia per implantar mesures i iniciatives que aprofundeixen en una visió sostenible del seu model de negoci.

L’agència MSCI ESG Ratings té com a objectiu mesurar la resiliència de les companyies als riscos lligats a la sostenibilitat a llarg termini.

Nuria Rodríguez, directora de Medi Ambient i Responsabilitat Social, ha posat de relleu la importància d’aquest tipus de reconeixements internacionals que avalen el camí emprès per la companyia. “Aquesta qualificació és un reflex del treball realitzat a Naturgy per alinear els nostres objectius empresarials amb els de la necessària transició energètica i com aquesta no s’entén si no és des de la sostenibilitat real, aterrada en projectes i iniciatives concretes d’aplicació diària i universal a la companyia”.

Compromís amb la sostenibilitat i aposta per la transició energètica

Naturgy va presentar el 2021 el seu nou Pla estratègic a 2025, amb el qual la companyia impulsarà el seu paper en la transició energètica i en la descarbonització amb l’ambiciós objectiu d’assolir la neutralitat d’emissions el 2050 i una potència instal·lada de fonts renovables propera al 60 % el 2025.

En línia amb el seu compromís amb la transició energètica i la descarbonització, la companyia va registrar el 2022 un descens d’un 24 % de les seves emissions totals, directes i indirectes en comparació amb les de 2017, fet que desacobla l’increment del resultat financer de l’evolució de la petjada de carboni de la companyia. D’altra banda, en matèria mediambiental, Naturgy va dur a terme prop de 350 iniciatives de biodiversitat que contribueixen a la preservació del capital natural a tots aquells països en els quals és present.

En termes de governança, el grup continua avançant en la paritat de gènere i la representació de les dones. De la mateixa manera, la companyia manté un compromís ferm amb el desenvolupament professional dels seus empleats, impulsant el rejoveniment de la plantilla i facilitant les eines necessàries per al seu progrés. Fruit d’aquest compromís, la companyia va engegar el programa Flex&Lead, dirigit a la contractació externa de joves talents amb diversitat de perfils, amb l’objectiu d’incorporar 300 joves a 2025. Actualment, ja s’hi han incorporat més de 150 persones, de les quals el 78 % són dones.

L’acompliment de la companyia en matèria social, mediambiental i de bon govern ha estat reconegut pels principals i més importants índexs i rànquings del món, entre els quals es troben FTSE4GOOD o Ecovadis, així com els premis Global Energy Awards 2021, de S&P Global Platts, a la millor empresa d’energia del món.